Cum apariția pe aradon.ro a propunerii noastre de modificare a intersecției căii Aurel Vlaicu cu strada 6 Vânători a stârnit destul de mult interes, publicăm mai jos detaliile acestei propuneri. Din imaginea publicată pe aradon.ro mulți nu au înțeles exact ce propunem acolo.
Din capul locului dorim să precizăm că ideea multora ca acolo să se realizeze un sens giratoriu o considerăm total nefezabilă. Tramvaiul va trece prin mijlocul sensului giratoriu și va trebui să aibă prioritate, blocând întreg sensul giratoriu. La fiecare intrare sau ieșire din sens este câte o trecere de pietoni peste mai multe benzi de circulație. Aceste treceri de pietoni vor fi obligatoriu semaforizate, prin urmare vom obține un sens giratoriu semaforizat, ceea ce nu aduce niciun avantaj. Prin urmare propunem doar modificarea configurației intersecției existente. Iată detaliile:
1. Pe Aurel Vlaicu, sensul UTA – centru
- 2 benzi de mers la stânga și 2 benzi de mers înainte, spre centru
- Marcaj pentru cei care întorc în U înapoi spre UTA
Această modificare nu se poate face fără lărgirea carosabilului în dreptul stație de tramvai și încă 50m spre gară. Vorbim de 100m în total. Există loc pentru încă o bandă, fără modificarea lățimii trotuarului. Sunt fix 3,5 metri până la trotuar. Va fi nevoie de mutarea câtorva stâlpi de iluminat public și a doi stâlpi de susținere a firelor de alimentare a liniilor de tramvai. Ar ieși ceva asemănător cu ce vedeți în Imaginea 1.
2. Pe Aurel Vlaicu, segmetul AFI-UTA
- Interzicerea opririi pe segmentul dintre strada 6 Vânători și blocurile de pe strada Roșiorilor și pe segmentul de dincolo de calea ferată
- Crearea unei benzi de accelerare și încetinire la parcarea AFI, la Mc/Donalds + ARED IMAR și la strada Roșiorilor
- Trasarea corectă a benzilor la semaforul de la stadion! Asta e o problemă la mult prea multe intersecții din oraș.
Ieșirea din parcarea AFI pe Calea Aurel Vlaicu considerăm că este incorect realizată. Este o eroare de proiectare. Mașinile ies direct într-o bandă de circulație, nu au la dispoziție o bandă de accelerare deși loc ar fi. Este o situație de trafic periculoasă. Acolo sunt trei benzi, deși două ar fi suficiente. Una se putea folosi în acest scop. La stadion oricum sunt doar două benzi de mers înainte.
Pentru intrarea în parcare s-a realizat o bandă suplimentară, inutilă după părerea noastră. Banda de parcare trebuia transformată în bandă de încetinire, respectiv accelerare înainte, respectiv după accesul în parcare.
În afară de eventuala reconfigurarea insulei de la intrarea în parcarea AFI, toate aceste modificări se pot face prin simpla refacere a marcajelor. În Imaginile 2, 3, și 4 aveți trasate marcajele așa cum le considerăm noi a fi corecte.
În special la stadion ar trebui modificate marcajele, acolo unde banda din stânga se transformă din bandă de mers înainte în bandă de mers la stânga. Este o situație nefirească întâlnită din păcate în pșrea multe intersecții din Arad. Generează inutil conflicte în trafic. Nu înțelegem cum de cei care refac marcajele în fiecare an nu înțeleg că așa nu e bine. Mai ales că în unele intersecții marcajele sunt vopsite corect de aceeași oameni.
3. Pe strada 6 Vânători
- interzicerea opririi în dreptul autogării, până la sensul giratoriu de intrare la Leroy-Merlin; desființarea parcării oblice din dreptul autogării
- mutarea buclei de dilatare a conductei de termoficare ce traversează strada și intră în pământ ocupând banda 1 pe sensul autogară-Feroneria
Pentru cei care vin după călători la autogară, există locuri de parcare în interiorul autogării. Mutarea buclei de dilatare probabil este o lucrare mai amplă, dar care trebuia făcută de mult. Este aiurea ca din șosea să iasă o țeavă. În Imaginea 5 vedeți ilustrat acest segment de stradă.
Imaginile sunt de pe Google Earth și sunt făcute anul trecut. Le-am folosit ca atare pentru că nu s-a schimbat configurația străzilor de atunci.
Așteptăm părerile dumneavoastră și pe pagina noastră de Facebook.